Meer kijkers op Youtube (en andere kanalen)

Categorie: Tips & Trucs

Dit weekend was het Pasen en dus kwam eind vorige week de vraag ‘Waarom eten we eigenlijk eieren met Pasen?’ ter sprake. Een goeie vraag, waar wij graag het antwoord op wilden weten. En we konden ons zo voorstellen dat we niet de enige zouden zijn die zich dat afvroegen.. We besloten het uit te zoeken en er een animatie over te maken. Ons doel: inspelen op de actualiteit, spreadable content creëren en kijken wat er zou gebeuren. Trek je echt meer kijkers op Youtube, Facebook of Twitter als je voor een wervende titel kiest?

Waarom eten we eieren met Pasen

We ontwikkelden een korte animatie die op een toegankelijke manier laat zien waarom we nou eigenlijk eieren eten met Pasen. We gaven de animatie een triggerende titel (‘Waarom eten we eieren met Pasen?’), plaatsten hem op facebook.com/paperlessanimations (like die pagina voor meer van dit soort leuks!) en toen ging het loos..

De video werd positief ontvangen, massaal gedeeld en onder andere Froot.nl en Flabber’s Endandit.nl, Welingelichtekringen.nl, Jelongenuitjelijf.nl en Fok.nl pikten de animatie op. Doel behaald!

Over de auteur
Suzanne Braaksma Mensen raken met verhalen en voice-over teksten die ik als copywriter voor onze animaties schrijf. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Daarnaast ben ik, samen met Lex Schmeetz, de drijvende kracht achter onze nieuwe strategie om onze opdrachtgevers nog duidelijker te laten ervaren wat het betekent als je een animatie laat ontwikkelen door Paperless Animations. Strategisch videomarketing advies is hier een belangrijk onderdeel van. Kundalini yoga is mijn 'mezelf-opruim'-liefde. Zoals Russell Brand het mooi zegt: "Kundalini yoga is de crack cocaine of yoga. If Hatha is mild weed high, Iyengar is a deep hash glow and Ashtanga is amphetamine, Kundalini blows the f**cking doors off."